Tags

, , , , , , , , , , ,

Laatst heb ik op de markt een mooie bloemkool meegenomen. Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen grote fan ben van deze groente. Maar ik hoopte dat het me inspiratie zou geven om een recept te zoeken waarmee ik van deze bloemkool iets kon maken waardoor ik van gedachten zou veranderen….

Ik kwam op het net een recept tegen van een paprika – bloemkoolsoep. Gelukkig had ik op de markt ook nog een aantal paprika’s gekocht. Ik vind het ideaal om deze altijd op voorraad te hebben. Gegrild zijn ze ook makkelijk in te vriezen om later nog eens te gebruiken in bijvoorbeeld een sausje of een soep. Mijn recept is behoorlijk dicht bij het originele recept gebleven.

Wat heb je er voor nodig:

klontje boter
2 kleine uien
2 rode paprika’s
2 aardappels
1 kleine bloemkool (ongeveer 600 gram aan bloemkoolroosjes)
1,5 liter groentenbouillion
2 el mascarpone
Vers gemalen zwarte peper

Bereiding:

Snij de uien fijn en bak deze glazig in de boter. Gebruik hiervoor een grote pan met een dikke bodem. Snij de paprika in stukjes en doe deze bij de ui en bak ze nog een paar minuutjes mee. Snij de aardappelen in blokjes en snij de bloemkoolroosjes los. Giet de groentebouillion bij de ui/paprikamix en voeg de aardappel en de bloemkool toe. Doe de deksel op de pan en laat 25 minuten doorkoken.

Neem de soep van het vuur en pureer de soep door een staafmixer of een blender. Roer voor het opdienen nog twee eetlepels mascarpone door de soep. Maak de soep naar smaak af met de vers gemalen zwarte peper.

Smakelijk!

